15 Ekim 2015 Perşembe

Sıcak Passiflora



Bir bitki çayı tutkunu olan ben, şu sıra yeni bir çayla tanıştım: Doğadan Passifloralı Bitki Çayı. Bu passiflora ile tanışıklığımız ilk kez değil elbet. Üniversite sınavlarına hazırlanırken uykularım altüst olmuştu. O dönemde doktorumun tavsiyesiyle Passiflora şurubunu kullanmıştım. Zaman geçti, yaşamın sıkıntısı, yükü ağır bastıkça aklımı, bedenimi yerçekimine karşı koruma adına kullanmaya başladım. İşe yaradı da. Günün yorgunluğuna ilaç olduğu gibi kendimi de yeniliyordum onun sayesinde. Kendisiyle zamanla öyle sıkı bir bağ kurduk ki kendisine ad bile takmıştım. Konyağımdı o benim. Öyle sık kullanmaya başlamıştım ki bir arkadaşım bile duruma kolayca alışmış: “Nerde senin şu konyağın?” muhabbeti aramızda dönmeye başlamıştı. Gerginlik anında ilk başvuracağım cankurtaranımdı o. Bitkisel olması, herhangi bir yan etkisinin görülmemesi ile rahatlıkla kullanabileceğim şurubum olmuştu bir anda. Zaten çok fazla ilaç kullanmayı sevmeyen benim için bu, biçilmiş bir kaftandı.




Sonra, biraz önce bahsettiğim arkadaşım tatile gittiği Mersin Anamur’dan bu şurubun yapıldığı meyveyi toplayıp getirdi bana. Nasıl sevindim anlatamam. Meyvenin adı passiflora. Diğer adıyla çarkıfelek. Mor erik boyutundaki meyvenin içi çekirdekli, sulu mu sulu bir şey. Enfes bir tadı var. Tıpkı şurup gibi yenildiğinde rahatlama ve uyku hissi uyandırıyor insanda. Bir, iki derken meyveler suyunu çekti. “ Tohumu bende kanka. Merak etme, bizim köydeki bahçeye ekiyorum bundan. Yaza yine mideye indiririz.” diyen arkadaş candır can. Yaza daha çok vakit vardı elbet. Daha bunun şurubu var derken markette ben bunun bitki çayına rastladım. Melisa, Limon Otu, Mayıs Papatyası, Haşhaş, Şerbetçiotu, Ardıç, Valerian, Sarı Kantaron ve %8 oranında da Passiflora var içerisinde bu çayın. Tadı da fena değil. Bitki çayı çok ayırt etmediğimden bana öyle gelmiş olabilir tabii. Arzuya göre bal ilavesiyle damakta hoş tat bırakabilir. Ben etkisini gördüm. Özellikle uyku sorunu yaşadığım ya da rahatlama ihtiyacı duyduğum vakitlerde yeni bir dostum oldu. Bence bir iyilik de siz yapabilirsiniz kendinize. Kalın sağlıcakla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...